In de keuzemodule Effectieve Communicatie voor zorg en welzijn leren we je hoe communicatie écht werkt en welke valkuilen daarbij in de weg zitten. Je krijgt inzichten in hoe je bewust en onbewust kunt beïnvloeden (en ook beïnvloedt wordt!) door verschillende stijlen van luisteren en communiceren. Zodoende zul je positief en effectief met anderen samenwerken en groeien.
lees verder →In de keuzemodule Effectieve Communicatie voor zorg en welzijn leren we je hoe communicatie écht werkt en welke valkuilen daarbij in de weg zitten. Je krijgt inzichten in hoe je bewust en onbewust kunt beïnvloeden (en ook beïnvloedt wordt!) door verschillende stijlen van luisteren en communiceren. Zodoende zul je positief en effectief met anderen samenwerken en groeien.
Plus:
Maatwerk:
Het is onze missie om zoveel mogelijk waarde toe te voegen aan iedereen met wie wij in contact komen.
Alle deelnemers aan onze trainingen krijgen daarom een Abonnement voor het Leven; de mogelijkheid om na een training of workshop vragen te stellen, het geleerde nogmaals te toetsen, hulp te vragen wanneer dat nodig is of te sparren over mogelijkheden. Dat geldt voor situaties in werk en privé. Zonder dat er ooit kosten in rekening worden gebracht.
De workshop Effectieve Communicatie duurt 3 tot 4uur. Het maximum aantal deelnemers is 16.
Wij hebben een gezamenlijke ervaring van 45 jaar werken in ziekenhuizen en verpleeghuizen in verschillende functies en rollen.
Zodoende begrijpen wij waar jij het als medewerker in de zorg over hebt, kennen de dynamiek, snappen de organisaties en spreken jouw taal. Onze trainingen zijn daardoor praktijkgericht en to the point.
Onze trainingen en workshops zijn interactief waarbij alle zintuigen worden ingezet om de leerervaring zo effectief mogelijk te maken. Geen zorgen over suffe processimulaties of rollenspellen – daar doen we niet aan. Onze kernwaarden zijn Veiligheid, Effectiviteit en Plezier. Een veilige omgeving tijdens de training is gegarandeerd.
En er mag gelachen worden. Plezier hebben maakt een enorm verschil. Leren hoeft tenslotte geen pijn te doen!
Binnen het Landelijk Actieplan Zeggenschap op de website van Zeggenschap In De Zorg wordt Deelpunt Academie in de roadmap mede genoemd als externe partij om jouw team of organisatie te helpen bij trainingen over professioneel leiderschap en intervisie om samen te leren in de praktijk.
Nee. Daar kunnen we heel kort over zijn. Dat vinden wij per definitie niet veilig. Je kunt dus opgelucht ademhalen. Rollenspellen zijn geen onderdeel van onze trainingen in de zorg.
Wij hebben een gezamenlijke werkervaring van 45 jaar werken in ziekenhuizen en verpleeghuizen. In verschillende verpleegkundige- en managementfuncties. Wij begrijpen waar jij het als medewerker in de zorg over hebt, kennen de dynamiek, snappen de organisaties en spreken jouw taal. Onze trainingen zijn daardoor praktijkgericht en to the point.
Ja. Bij ons gaat er geen meter lopen als je een offerte opvraagt. Wij denken graag met je mee en zien het als een uitdaging om een mooi voorstel te doen. Zou een beetje gek zijn als we daar een rekening voor sturen. Wij geloven dat we voor elke vraag een goede oplossing vinden. En zo niet – even goede vrienden.
Iedereen die bij ons een training of workshop heeft gevold heeft na die training recht op het 'Abonnement voor het Leven'. Je kunt ons altijd bellen voor vragen, hulp of een beetje coaching. Kost niks en niemand komt het te weten. En deze ‘aanbieding’ verloopt nooit!
Veiligheid staat ons met stip op 1; een veilige omgeving tijdens de training is gegarandeerd. Vanaf het begin van de training maken we hierover duidelijke afspraken met elkaar. Wat in de training wordt besproken, blijft daar en wordt niet besproken met mensen die niet deelnemen aan de training (tenzij daar nadrukkelijk toestemming over is).
Zeker! De workshop 'Effectieve Communicatie voor teams in de zorg' duurt - afhankelijk van jullie wensen - 3 tot 4 uur en past prima als dagdeel in een scholingsdag.